15 November 2015

Zorg voor een relevante website

Strategie

Is uw website een online brochure met uw naam en logo of kunnen uw bezoekers er meer?

 

Hoe relevant is uw website?

Een goede website is belangrijk. We hebben het dan niet over een website in uw huisstijl, maar waar er ook is nagedacht over de informatie die u aanbiedt en hoe makkelijk deze te vinden is. Uw website moet natuurlijk herkenbaar zijn, uw naam en/of logo moet er goed in naar voren komen, maar er moet ook relevante informatie op staan, uw bezoeker komt tenslotte met een doel. Beantwoord u dit doel?

Duidelijk voor uw bezoeker

U weet zelf heel goed wat u kunt en wat u aan te bieden heeft, maar is dit ook te vinden op uw website? Regelmatig nog komen wij bijvoorbeeld websites tegen waar het vinden van een simpel telefoonnumer of openingstijden grote moeite kost. Dit kan u bezoekers en misschien zelfs wel omzet kosten. Een duidelijk aandachtspunt.

Tip: Laat een familielid, goede vriend of kennis eens iets opzoeken op uw website en vraag eens of dat gemakkelijk gaat.

Zo blijft u relevant

Laat u het weten waneer u een aktie heeft, een aanbieding of een demonstratiemiddag? Kortom, hoe vaak werkt u uw website bij? Op uw eigen website heeft u de volledige controle over wat u laat zien, waar en hoe. Door daar strategisch mee aan de slag te gaan voegt u relevantie toe voor uw bezoeker. Als u dit goed doet en uw bezoeker blijft terugkomen dan wordt uw website een waardevolle tool voor uw bedrijf. Social media is zeker een belangrijk onderdeel, hier komen we in een later atikel ook nog uitgebreid op terug.

Concluderend: Wees relevant op uw eigen website, zodat uw bezoeker bij u kan vinden waar ze naar op zoek zijn.